Motor og kjøreegenskaper

Vi kunne skrive i det lange og det brede, og det meste vil være en lovprisning. Derfor starter vi med det negative, som er gjort unna på et par setninger.

Publisert

For det første: vet du ikke hva du driver med, og mangler du grunnleggende kjøretrening, har du ingenting bak Impreza GT sitt ratt å gjøre. Dette er en bil du må venne deg til, og som kan straffe deg knallhardt dersom du gjør noen feil. For eksempel at du nøler midt i svingen og går litt av gassen eller begynner å bremse. Uffda. Rett ut, gitt.

For det andre. Bilen ljuger som bare det når du vrir om nøkkelen. Boksermotoren dras rundt akkompagnert av lyder som minner om astmatisk kikhoste, og starter med noen tørre hark og spytt. Men tro om igjen. For når denne motoren får turtall å jobbe med, er den et villdyr. Fra rundt 3.500 o/min og opp til 6.500 o/min er skyvet jevnt, men rått og brutalt. Turtallssperre finner du rett over 7.000 o/min, men de siste 500 - 800 omdreiningene er det ingenting å hente på.

En deilig tur

Men når du først her lært deg å danse med Impreza -- som avgjort er en dansepartner som krever en fast vilje og stø hånd -- kan du danse og danse i timevis. Vi rotet oss inn på sjeldent besøkte bygdeveier i området rundt Gausdal, med åpne svinger, noen kort, andre lange, på blå-swix føre med nysnø på toppen og påskesol i ansiktet. Makan!

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer