Lyden av en kultivert V6er er det ikke mye som kan måle seg mot, og motoren i Pajero Sport er blant de mer kultiverte. Selv ikke når turtellernåla danser seg opp mot det røde, skraverte feltet mister motoren besinnelsen. Den høres aldri stresset eller overbelastet ut.
Kraftig motor
De tre literne sender 177 hestekrefter til svinghjulet, og ved 4.500 omdreininger i minuttet er dreiemomentet 255 Nm. Det betyr at motoren i Pajero Sport ikke er blant de aller sterkeste, men den er seig og den sørger så definitivt for at bilen får ytelser som burde rekke for de fleste. Likevel må du over 2.500 omdrininger før motoren virkelig begynner å skuffe unna, men da beveger da også Pajeroen seg hastig fremover.
Bensinforbruket mens vi hadde bilen lå på 1,1 liter, men da var det mye langkjøring.
Gode kjøreegenskaper
Ute på veien oppfører Pajero Sport seg som terrengbiler flest. Styringen er på terrengbilmaner litt upresis og ufølsom, og raske svinger kvitteres med krengning. Likevel skiller Pajero Sport seg fra de fleste av konkurrentene sine. For med tanke på at det tross alt er en terrengbil vi har med å gjøre er ikke kjøreegenskapene helt på jordet. Trass i død styring gir faktisk bilen brukbare tilbakemeldiner om hva den har tenkt til å foreta seg - og den gjør det tidlig slik at du har mulighet til å sortere kortene før du mister stakken.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger