Den antatte bestselgeren blir stasjonsvognen med 1,6-liters bensinmotor. Den vil koste 224.800 kroner i Trend-versjon. Toyota Corolla koster omtrent det samme i en Sol-versjon med 1,4-liter på 97 hestekrefter.
Fem motorer under 250.000
I femdørsutgaven som vi kjørte mest i Italia er to dieselmotorer tilgjengelig under 250.000 kroner. Tre bensinmotorer er også klar til innsats med en prislapp under denne grensen. Billigste dieselalternativ er en 1,6-liter som yter 90 hestekrefter, den begynner på 233.400 kroner.
Utvalget av motorer er bredt, og en nykommer er bensinmotoren på 1,6-liter som yter 115 hestekrefter. Det er en oppgradert versjon av 100-hesteren med variable ventiltider. Ved siden av effektøkningen er dreimomentet økt og kurven flatere.
Fin kombinasjon
Den lille 1,6-liters dieselen som yter 109 hestekrefter og leverer 240 Nm, har vi tidligere skrytt mye av i andre biler. Vi fikk en liten prøvetur med denne motoren satt i samarbeid med en trinnløs automatgirkasse. Det er en fin kombinasjon der lavt forbruk og effektiv utnyttelse av motorens karakter går hånd i hånd med god komfort. For å gjøre det hele litt mer spennende er det programmert inn syv trinn for manuell sjalting.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger