Motoralternativer

1,1-liter, 1,2-liter, 1,3-liter – sistnevnte er diesel.

Publisert
Sist oppdatert

Mest spennende er en ny 1,3-liters common rail dieselmotor. Den yter 70 hestekrefter, og dreiemomenter er på 145 Newtonmeter (Nm) ved 1.500 o/min. Med denne motoren var Panda fleksibel og fin i bytrafikk, og selv om den ikke ga inntrykk av enorme kreftressurser fungerte den godt også i litt høyere hastigheter. Forbruket er oppgitt til lave 0,43 l/mil.

Den andre motoren vi fikk prøve var en 1,2-liters bensinmotor på 60 hestekrefter. Den var fleksibel, men manglet det italienske temperamentet ved høye turtall. Denne motoren kan leveres med Dualogic-girkassen.

4x4 og tredørs

Neste høst dukker en versjon med firehjulsdrift opp. Det er i pakt med tradisjonene, i de italienske alper er forgjengeren i 4x4-versjon et vanlig syn. Senere vil det også dukke opp en mini-SUV med utgangspunkt i Panda.

Samtidig med Panda 4x4 dukker en tredørs versjon opp, den skal appellere til de litt yngre. Litt lenger frem i tid vil andre varianter også dukke opp med utgangspunkt i nye Panda.

Både høst og kanskje vinter

Når nye Panda dukker opp i Norge er noe usikkert, men antakelig vil det skje i løpet vinteren. Panda lanseres i de fleste land i Europa i løpet av høsten.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer