Motoralternativer

Galaxy kommer med fem motoralternativer, tre av dem er fra VW og to er gjenlevninger fra siste generasjon Galaxy.

Publisert

Begge TDI-motorene har samme sylindervolum, på 1.896 ccm, men de har forskjellig effekt. De som kjenner motoralternativene hos diverse VW-produkter, deriblant Golf, vil vite at den ene har 90 hestekrefter og den andre 115 hk. Dreiemomentet som tilbys under panseret på Galaxy er imidlertid noe kraftigere: På 90-hesters motoren er maksimalt dreiemoment 240 Nm ved 1.900 omdreininger i minuttet, mens på alternativet med 115 hester er maksimalt dreiemoment 310 Nm ved 1.900 o/min.

Den minste dieselmotoren kommer i kombinasjon med en 6-trinns manuell girkasse, mens den større TDI'en kan fåes enten med en 6-trinns manuell, eller en 5-trinns automatkasse.

Manuell eller automat

Du vil altså kunne velge mellom tre bensinmotorer, største - og dyreste - blir en 2,8-liters V6 med 204 hestekrefter. Denne kan også fås i kombinasjon med en 6-trinns manuell girkasse, eller en 5-trinns automatkasse.

For de som synes at dette kanskje blir litt vel "over the top", kommer Galaxy med to mindre og velkjente bensinmotorer: en 2,0-liter og en 2,3-liter. Begge er de samme som sitter i Galaxy i dag: 2,0-literen har 115 hestekrefter og et dreiemoment på 170 Nm ved 2.300 omdreininger i minuttet. 2,3-literen har 145 hestekrefter og et dreiemoment på 203 Nm.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer