Motorer, girkasser priser og konklusjon

A5 Cabriolet kan ikke skilte med spesielt folkelige priser. Kun rikinger kan unne seg firehjulsdrift.

Publisert
Sist oppdatert

Det er fullt mulig at det på sikt vil komme flere og rimeligere varianter av A5 Cabriolet. I første omgang vil imidlertid A5 Cabriolet være forbehold relativt velbeslåtte kunder. Rimeligste quattro-utgave (firehjulsdrift) vil for eksempel koste 727.000 kroner.

Aller rimeligste utgave vil koste 538.000 kroner. For denne prisen får man en 2.0 TFSI, som kan skilte med en 180-hesters turbomotor og Multitronic (trinnløs) girkasse.

Vi regner imidlertid med at 2.0 TDI, med sine 170 hestekrefter og manuell girkasse, blir noe rimeligere enn 2.0 TFSI. Likevel - under 500.000-streken havner den nok ikke. Årsaken til at 2.0 TDI foreløpig ikke er priset, er at denne varianten først settes i produksjon i slutten av mai. De andre utgavene introduseres som nevnt i Norge allerede i april. Priser og tekniske data for disse finner du her.

Rimeligere svensker

Mens Volvo C70 og Saab 9-3 har innstegspriser på henholdsvis 466.000 og 492.000 kroner, må altså Audi-entusiaster belage seg på å legge godt over en halv million kroner på bordet. Og når metallic lakk, vinterhjul, skinnseter, fartsholder, alarm, xenonlykter og andre godsaker er på plass, vil de fleste ha passert 600.000 kroner med god margin.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer