I sammenheng med ansiktsløftingen velger altså Audi å introdusere hele fire nye motorer for A4. Den mest interessante, sett fra et økonomisk perspektiv, er en 2,0-liters dieselmotor vi kjenner fra mange andre modeller i Volkswagen-familien. 2.0 TDI-motoren yter 140 hestekrefter og 320 Nm og erstatter 1.9 TDI-varianten som yter 130 hestekrefter. Billigste dieselalternativ vil fortsatt være 1.9 TDI med 115 hester.
3.0 TDI
I dag leveres Audi A4 med to forskjellige effekt-versjoner av Audis gamle 2,5-liters V6-diesel. 163-hesteren vil forbli i sortimentet, mens 180-hesteren erstattes av en ny 3,0-liters dieselmotor. Denne stor-dieselen yter 204 hestekrefter og hele 450 Nm og sørger for at A4 klarer 0 til 100 på bare 7,2 sekunder.
2.0 T FSI
På bensinsiden forsvinner 190-hesters-versjonen av den 1,8 liter store turbomotoren. Denne erstattes av en helt ny, direkteinnsprøytet og turboladet 2,0-liter - 2.0 T FSI. Denne yter 200 hestekrefter og 280 Nm og sørger for at A4 gjør 0 til 100 på 7,3 sekunder.
3.2 FSI
Den gamle 220-hesters 3,0-literen forsvinner også, og erstattes av en ny 3,2-liters direkteinnsprøytet motor som vi også kjenner fra storebror A6. 3.2 FSI yter 255 hestekrefter og 330 Nm og skal sørge for at A4 klarer 0 til 100 på 6,4 sekunder.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger