Motorer og priser

Prisene går opp med alt det nye utstyret, motorene får fortsatt tillit og utvalget er som tidligere.

Publisert
Sist oppdatert

Toyota er tydeligvis fornøyd med jobben dagens motorer gjør. Det dreier seg først og fremst om to tolitere som foretrekker enten bensin eller diesel. Bensinutgaven yter 150 hestekrefter og leverer 150 Newtonmeter (Nm) ved 4.000 o/min. Dieselmotoren yter 116 hestekrefter og 250 Nm ved 1.800 o/min. Dieselmotoren blir heller ikke nå tilgjengelig med automatgir.

Autorisert tukling

Bortsett fra nyheten om at bensinmotoren på to liter nå klarer Euro 4 kravet, var det lite nytt på motorsiden. Kanskje bortsett fra at den norske importøren kunne fortelle at de nå vil tilby elektronisk trimming i ordnede former. Den lille databrikken som skal til vil bli tilgjengelig fra delelageret, og verkstedet kan montere det som skal til forutsatt at bilen blir utstyrt med de riktige papirene og dermed også avgiftene som følger med økt effekt.

4X2

Prisen stiger i forbindelse med det økte standardutstyret, størst er økningen på dieselvarianten. Den øker med 30.000 kroner og starter nå på 339.900 kroner. Billigste, eller rettere nest billigste, bensinvariant øker med 20.000 kroner, og starter nå på 329.900 kroner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer