Aktiv styring endrer utvekslingen i styringen etter farten, og i større BMWer var det klart med på å øke kjøregleden. Styringen blir tettere, tyngre og mer sportslig.
En annen glede forbeholdt sekssylindrede modeller er en videreutvikling av stabiliseringssystemet. Det er bygget inn en bakkestarthjelp, og ved forsiktig bremsing skal også bremsekraften fordeles slik at tendenser til at fronten dykker reduserer. Også tørking av bremseskivene i regnvær øker bremseeffekten.
Startknapp
3-serie vil også kunne leveres med Comfort Access, der en id-sensor vil kjenne deg igjen og låse opp dørene. Vel inne i bilen er det bare å trykke på startknappen for å komme seg i siget. Slike systemer blir mer og mer vanlig, og er klare komforthevere i hverdagen. Det gjenstår å se hva dette ekstrautstyret vil koste.
Motoralternativer
Et par av de nye motorene i 3-serie har allerede begynt å jobbe under panseret i 1-serie. En sprek 2-liter diesel som leverer 163 hestekrefter og 340 Nm/2.000 o/min og en 2-liters bensinmotor på 150 hestekrefter fra 120i blir også å finne i 3-serie som 320i.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger