
Den norske importøren har valgt å satse på Phaetonversjoner med firehjulstrekk, det innebærer at de ikke tar inn V6-utgaven på 241 hestekrefter.
V8-motoren er ikke lansert ennå, med ytelsen fra fireliteren skal være 300 hestekrefter og ha et dreiemoment på 315 Nm.
W12-motoren var den vi kjørte i Tyskland under lanseringen. Motoren imponerte med stor og kultivert kraft. Seksliteren yter 420 hestekrefter, og har et dreiemoment på 550 Nm ved 3.500 o/min. W12 har lengre standardutstyrsliste enn de andre motoralternativene, og ved introduksjonen til våren er det beregnet at den vil koste mellom 1,7 og 1,8 millioner kroner.
V10-dieselene er den mest aktuelle i Norge på grunn av prisen som ventes å ligge mellom 1,2 og 1,3 millioner kroner. Vi har ikke kjørt den, men på papiret er den virkelig imponerende. Dreiemomentet er på hele 750 Nm ved 2.000 o/min, og toppeffekten på femliteren er 313 hestekrefter.
Gå ikke glipp av store bilder som du finner her.