Multi Wagon i praksis

Det flere gode ting å si om Stilo, men vi synes ikke den er blant de beste i klassen. Kjøreegenskapene har skylden for det.

Publisert
Sist oppdatert

Vi har kjørt basismotoren som er en 1,6-liter med 105 hestekrefter. Den gjør en grei jobb og har akkurat så mye effekt bilen trenger. Den trenger litt turtall for å kvikne til, men italiensk temperament er det ingen spor etter.

Utrivelig styring

Historien om styringen blir en delt affære. Servostytringen er elektrisk og utstyrt med en City-knapp som vi også har testet i Punto. Den gjør at du kan velge en ekstremt lett styring til bykjøring. Den er kanskje litt vel lett for noen, men vi regner med at de fleste vil sette pris på funksjonen. På motorveien får du en tyngre styring, uansett om du har valgt City eller ikke, for å forbedre retningstabiliteten. Der slutter solskinnshistorien om den lettkjørte Stilo Multi Wagon. I svingene er dette en ekkel bil og håndtere. I svingene krenger det mye og det blir vanskelig å holde sporet i veibanen. Det virker som Fiat har bommet veldig med hjulopphenget foran. Morske blikk ble mottat fra sidepassasjeren flere ganger, og det skjønner vi godt. Til tider lå vi nesten i døra når det stod på som verst. En rask manøver for å komme seg unna eventuelle elger vil kanskje gjøre at du ikke treffer elgen, men vil i stedet antagelig forårsake at bilen snurrer. Dette er ikke godkjent.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer