Test: Toyota Camry Hybrid 2019

Mye storbil for pengene

Toyota Camry bekrefter mye bra, men sliter med et par ting.

GJENFØDT KLASSIKER: Mange godt voksne i Norge har et forhold til merkevaren Toyota Camry. I 1987 alene ble det registrert 5500 slike her i landet. I dag er bilen tidsriktig nok utstyrt med en elektrifisert drivlinje (Camry er en hybrid), men på andre områder er den mindre tidsmessig, har vi funnet ut. Likevel: Mye storbil for pengene - uten tvil. Foto: Knut Moberg
GJENFØDT KLASSIKER: Mange godt voksne i Norge har et forhold til merkevaren Toyota Camry. I 1987 alene ble det registrert 5500 slike her i landet. I dag er bilen tidsriktig nok utstyrt med en elektrifisert drivlinje (Camry er en hybrid), men på andre områder er den mindre tidsmessig, har vi funnet ut. Likevel: Mye storbil for pengene - uten tvil. Foto: Knut Moberg Vis mer
Publisert

Etter at Corolla dukket opp igjen i Toyotas modellprogram, som erstatter for kompaktbilen Auris, er det nå - som tidligere annonsert - den gamle slageren fra 80-tallet, storbilen Camry, som er på plass på den norske prislisten.

Med hybriddrivlinje på 218 hestekrefter og godt med utstyr lyder prislappen på 429.900 kroner (Executive) til 475.500 for versjonen med alt av utstyr (Platinum). Det må sies å være temmelig gunstige priser.

Storbilen vi manglet?

En stor sedan er i utgangspunktet ikke det som etterpørres mest i Norge i dag, men det er tross alt registrert 110 Camry-er i løpet av de to første salgsmånedene, mai og juni.

Vi har allerede observert den som Asker- og Bærum-taxi, noe som ikke overrasker oss - det er denne bilen ypperlig egnet som. Dessuten koster stort sett andre store sedaner med disse ytelsene langt over en halv million ...

2019-modellen er altså 8. generasjon Camry, siden 1982. Etter at den forsvant fra Norge i 2004, har de påfølgende generasjonene hatt en anselig karriere i andre markeder - særlig i Nord-Amerika.

I størrelse overgår den de fleste i den øvre mellomklassen og er, med sine nesten 490 centimeter i lengden, nesten like stor som en BMW 5-serie. Som vi skal se er den imidlertid priset godt under en tilsvarende BMW 3-serie, uten sammenligning for øvrig …

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer