Vi har kjørt Skoda Superb

Nå blir denne familie-favoritten ladbar

Skoda Superb er midt i livet og får en oppdatering som er svært viktig for Norge: Den blir Skodas første ladbare hybrid.

VINNER ROMKAPPLØPET: Skoda Superb er fortsatt den største i klassen, men har nå i tillegg fått mer spennende utstyr og kommer som ladbar hybrid, tidlig neste år. Bilen bak er en Skoda Trekka, som ble bygget på New Zealand fra 1966, og regnes som forløperen til fabrikkens SUV-er. Foto: Rune Korsvoll
VINNER ROMKAPPLØPET: Skoda Superb er fortsatt den største i klassen, men har nå i tillegg fått mer spennende utstyr og kommer som ladbar hybrid, tidlig neste år. Bilen bak er en Skoda Trekka, som ble bygget på New Zealand fra 1966, og regnes som forløperen til fabrikkens SUV-er. Foto: Rune Korsvoll Vis mer
Publisert

Skoda Superb har siden lanseringen vært den største i klassen og en favoritt for mange barnefamilier som ikke vil kjøre SUV. Nå får bilen en god ansiktsløftning. Vi har vært i Skodas hjemby, Mlada Boleslav, i Tsjekkia og kjørt den nyeste utgaven av familiebilen Superb.

Alltid på nett

En ny front med LED-lykter som standard – LED Matrix på toppmodellen - er den viktigste forandringen utvendig. Disse lyktene legger en skygge over møtende biler, slik at du beholder langt lys langs veikantene og lettere kan oppdage fotgjengere og syklister. Bak er den grønne Skoda-logoen byttet ut med SKODA-navnet i store bokstaver. Det er på tide å vise hva man heter og være stolt av det!

Innvendig er setene nye, med en sittepute som kan justeres i lengden for bedre støtte under lårene, for de langbeinte. I tillegg har bilen fått en mer avansert fartsholder, som bedre kan «lese» trafikken foran bilen og holde riktig avstand. Den får også et innebygget SIM-kort, slik at den har Wifi og alltid kan være på nett, uavhengig av smarttelefon.

Høy komfort

Superb er en komfortabel familiebil som innbyr til langkjøring. Fjæringen er behagelig, uten å føles for myk. Dieselmotoren på 150 hester, som sitter i den bilen vi har kjørt mest, gir mer enn nok krefter og dreiemoment til en god kjørefølelse, både på svingete landeveier og på motorveier. Den store dieselmotoren på 190 hester føles overflødig.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer