Omtrent samtidig med at de første eksemplarene av BMWs nye 5-serie er på vei til kunder, presenterer BMW stasjonsvognutgaven - som mange har ventet på i spenning.
Klassisk BMW
Spennende synes vi ikke designet er. Den er jo direkte basert på 5-serien som nylig ble lansert som sedan og som var et skritt tilbake til de "trygge BMW-verdiene" når det gjelder design. Og dette er, etter vår mening, solid og konservativt - og dermed sannsynligvis vellykket - BMW-design.
Fjerde generasjonen BMW stasjonsvogn i øvre mellomklasse er for øvrig en stor bil.
Den er basert på 7-seriens plattform og har en akselavstand på nesten tre meter (296,8 centimeter). Det er nesten ti centimeter mer enn Mercedes E-klasse. Den langstrakte fronten bidrar både til den dynamiske fasongen, og skal også sikre god vektbalanse. Derimot spiser den noe av potensialet for innvendig plass.
Vil den slå Mercedes?
Vi er selvsagt spent på hvordan bilen vil gjøre det som utfordrer til den svært gode Mercedes E-klasse T-modell som vi har testet i vinter. Les våre tester av den her (200 T CDI) og her (220 T CDI).
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger