Test: Jaguar F-Type 2,0 Facelift

Nå har den blitt enda tøffere

En av de peneste sportsbilene på veien har blitt oppgradert. Vi har testet!

Video: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Jaguar F-Type er blant de tøffeste sportsbilene på markedet i dag. Designen som ble sluppet i 2013 er kul, uansett hvilken vinkel du ser den fra og spesielt coupé-versjonen er visuelt både morsk og ekstremt tøff bakfra.

Derfor er det liten vits i å komme med en kliss ny modell i det marginale markedet som toseters sportsbiler utgjør. Isteden har de valgt en ganske oppsiktsvekkende facelift, i hvert fall forfra.

For det er i fronten man ser forskjellene best. Hele fronten er ny. De store lyktene er byttet ut mot smale flate lykter og panseret har fått ny utforming med helt nye luftutslipp langt fremme på panseret. Plasseringen ser kanskje ikke helt naturlig ut før du ser bilen rett forfra. Da er de perfekt plassert.

Hekken og baklyktene har fått svakt endret utforming, og alle lykter har fått LED-signatur og dynamiske blinklys.

Black Pack med sorte detaljer og logoer er i vinden for tiden og nytt for F-Type. Og selvfølgelig har man tre nye felgdesign i to fargekombinasjoner.

Inni har det ikke skjedd mye. Skjermen er blitt litt større (10 tommer) og har ikke knapperader på begge sider lenger. Instrumentpanelet er blitt digitalt på 12-tommers skjerm. Ellers er det smådetaljer som logoer og materialvalg som skiller fra utgående modell.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer