Etter en tidligere runde med reservasjonsmuligheter, åpner Polestar nå for bestilling av Polestar 2 – og det kun gjennom Polestars nettsider.
Personer som bestiller bilen nå, er sikret levering i løpet av året. De som har forhåndsreservert, får bilen allerede til sommeren, bekrefter Polestar.

Den neste blir helelektrisk
« Siden lanseringen 27. februar 2019 har det vært vist interesse for Polestar 2. I de to siste ukene av januar 2020 har de første kundene i Norden kunne bekrefte sin bestilling. Levering til kunder i Norden som allerede har lagt inn en bestilling vil begynne sommeren 2020», skriver bilprodusenten i en pressemelding.
«For mange vil Polestar 2 være deres første elbil, men vi ser også sterk etterspørsel fra kunder som er på sin andre eller tredje elbil, noe som er en veldig god vurdering på tilbudet vårt», følger Thomas Ingenlath, administrerende direktør i Polestar opp.
Elektriske motorer: | 2 (firehjulstrekk) |
Effekt: | 300 kW / 408 hk |
Dreiemoment: | 660 Nm |
Rekkevidde (WLTP): | 500 km |
Batterier: | 78 kWt i 27 moduler |
Akselerasjon (0-100 km/t): | 4,7 sec |
Mål (l/b/h): | 4607/1985/1478 mm |
Akselavstand: | 2735 mm |
Forbruk: | 1,5 kWt/mil |
Utslipp: | 0 g/km |
Bagasjerom (bak): | 404 liter |
Bagasjerom (foran): | 34 liter |
Hengerfeste: | Tilvalg |
750 kg (uten brems) | |
1500 kg (med brems) | |
Taklast | 75 kg |
Pris (fra): | 469.000,- |
Depositum: | 10.000,- |
Bilen kan utstyres med en Performance-pakke som inkluderer avanserte støtdempere, «Brembo»-bremser og smidde 20-tommers hjul. Denne pakken koster 50.000 kroner ekstra.
Og de som er spente på om bilen får hengerfeste ... det kan du få som tilleggsutstyr. Dinside får også bekreftet av Polestar at bilen kan trekke hengervekt på oppimot 1.500 kilo. Bagasjerommet rommer - ikke veldig imponerende - 404 liter, mens «frunken» foran har plass til 34 liter.
«Launch Edition»
I førsteomgang er Polestar 2 tilgjengelig i en «Launch Edition» til 469.000 kroner. Modellen har et batteri på 78 kWt og en estimert rekkevidde på 470 kilometer basert på WLTP-syklusen.
– Lanseringsmodellen av Polestar 2 kommer med en høy standard av utstyr, inkludert «long range» batteri, firehjulsdrift, 300 kW (408 hk) og 660 Nm, fortalte Norges-sjefen Alexander Hørthe til Dinside i fjor høst.
Senere er det ventet en rimeligere modell som trolig vil koste fra 39.000 euro og som blir en direkte konkurrent til Tesla Model 3. Norsk pris er ennå ikke kjent.
