NBF: - Vi skal rydde opp

- Vi tar på det sterkeste avstand fra triksing og miksing med prisen, sier styreleder i NBF (Norges Båtbransjeforbund), Johan Kofoed. Han lover samtidig at båtbransjen selv skal rydde opp.

Johan Kofoed har vært dominerende i den norske båtbransjen siden 1965. Derfor mener han selv at ingen kjenner bransjen bedre. Likevel var Kofoed ikke kjent med praksisen DinSide nå har avdekket: - Jeg er ikke kjent med denne problematikken. Men som representant for Båtbransjeforbundet vil jeg svært gjerne få kunnskap om dette. Og selvfølgelig også ta det opp med mine medlemmer.

Forsvare forbrukeren

- For det er klinkende klart at båtbransjen skal være ryddig overfor sitt publikum. Vi har et ansvar for å rydde opp her, konstaterer Kofoed.

- Finner vi ut av at lovstridig markedsføring forekommer, vil vi ta kontakt med vedkommende for å få stoppet praksisen. Vi vil gjøre vårt beste for å forsvare forbrukeren, lover Kofoed, som mener Norges Båtbransjeforbund og forbrukerne har felles interesser.

Ingen klagenemnd

NBF vurderte for en stund siden å opprette et klageorgan. Ideen ble imidlertid skrinlagt. Likevel oppfordrer Kofoed misfornøyde kunder å ta kontakt:

- Jeg synes absolutt folk som føler seg lurt skal ta kontakt med oss. Får vi mistanke om at det har foregått noe ulovlig vil vi slå ned på det, avslutter Kofoed.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer