Det er distinkte fellestrekk mellom den nye Neon og den relativt nylanserte Chrysler 300M. Både det utpregede "cab-forward"designet (som de to bilene også deler med Stratus), frontlyktene og hekken er felles trekk.
Borte er også de gørrkjedelige gråsvarte støtfangerne, de små dekkene og det kjedelige interiøret. Neon har rett og slett blitt en voksen bil! Chysler har tydeligvis gjort en grundig jobb under utviklingen av den nye bilen, og før vi har kjørt den er det i grunnen bare en ting vi har å utsette på bilen - nemlig bagasjelokket.
En bitteliten detalj
Nå, det er ikke stort, så vi tar det likegodt med en gang. Et av ankepunktene mot den gamle Neon var at bagasjerommet var litt i minste laget. Nå er det imidlertid rettet på - bagasjevolumet er økt fra 334 til 371 liter. Langt viktigere er at bagasjerommet nå er mer bokseformet, slik at det er enklere å utnytte.
Likevel - til tross for at Chrysler har lagt masse penger i utviklingen av den nye modellen - tallet 775 millioner dollar er nevnt - har de ikke greid å bytte ut de innvendige lukehengslene med topphengsler i bagasjerommet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger