Porsche 911-interessenter må ta mange harde valg. For det første må de velge mellom kupé og kabriolet. Så må du velge mellom firehjulsdrift eller bakhjulsdrift. Deretter må du bestemme deg for om du vil skifte gir manuelt eller la den nye dobbelkløtsjkassen gjøre det for deg.
Firehjulsdrift og PDK
I tillegg kommer flere motoralternativer og selvsagt en hel haug med utstyr og pakker å velge blant. Tipset vi plukket opp fra nettsiden garage419.com vedrører bare de som har kjøpt firehjulsdrift og PDK, dobbelkløtsjkassen.
Spesielt valget mellom firehjulsdrift og bakhjulsdrift kan være tøft for mange og ekspertene strides om hva som er best. Men dersom du har kjøpt firehjulsdrift og angrer, finnes det nå råd.
Kobler ut forhjulene
For ved å dra opp håndbrekket et knepp, kobles forhjulene ut og driften skjer kun via bakhjulene. I følge garage419.com kobler selve bremsefunksjonen likevel ikke inn, så lenge du holder deg på det første hakket. Dermed får bilen plutselig bakhjulsdrift og vekttillegget blir den eneste ulempen med firehjulsdriften. Slipp håndbrekket ned igjen og firehjulsdriften er inntakt. Hvorvidt dette kan være skadelig for bilen på sikt, sies det ikke noe om.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger