BMW 530e iPerformance

Nesten avgiftsfri ny BMW 5-serie!

Som annonsert er nå den spreke 252-hesters BMW 5-serie i ladbar versjon på markedet. Med større batteri.

GAVEPAKKE: Nok en gang kommer en gavepakke til kunder av statusbiler - i form av betydelig reduserte avgifter på nye BMW 530e iPerformance, en storbil som er relativt velutstyrt i utgangspunktet og som stiller på startlinjen med 252 hestekrefter og gjør 0 til 100 på 6,2 sekunder. Foto: BMW
GAVEPAKKE: Nok en gang kommer en gavepakke til kunder av statusbiler - i form av betydelig reduserte avgifter på nye BMW 530e iPerformance, en storbil som er relativt velutstyrt i utgangspunktet og som stiller på startlinjen med 252 hestekrefter og gjør 0 til 100 på 6,2 sekunder. Foto: BMW Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Som kjent lanseres en helt ny BMW 5-serie - syvende generasjon - i februar - og vi har selvfølgelig allerede prøvekjørt den for dere. Nå er versjonen som kanskje blir den mest etterpurte klar for bestilling, den ladbare hybriden 530e iPerformance.

Det blir noe litt annet enn de eksisterende ladbare BMW-ene vi har kjørt nylig - 330e, testet i sommer og som var først ut med tilsvarende drivlinje, og den mer familievennlige - og nærmest grisebillige - 225e Active Tourer.

Med en elektrisk rekkevidde på inntil 50 km ifølge produsenten - og mer standardutstyr enn de øvrige versjonene, er startprisen 525.000 kroner.

– Nye BMW 530e iPerformance kombinerer 5-seriens karakteristiske egenskaper med muligheter for ren elektrisk kjøring i store deler av hverdagen. Nye BMW 530e iPerformance blir den syvende «plug-in»-hybriden BMW lanserer i Norge og er en modell vi har store forventninger til i 2017, sier Marius Tegneby, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.

Økt kapasitet

Den store BMW-en har fått en kraftigere batteripakke enn lillebror 330e, og den elektriske rekkevidden til BMW 530e iPerformance på opptil 50 kilometer er selvsagt målt i den optimistiske NEDC-syklus - regn med at det er cirka tre mil som kan anses realistisk. Om ønskelig kan bilen kjøres på ren elektrisk drift i opptil 140 km/t. NEDC-syklusen gir for øvrig et teoretisk forbruk på 0,19 l/mil og et C02-utslipp på 44 g/km.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer