Nissan Primera 2.0 Sport M6

Det er ikke rare forandringene som har skjedd med den nyeste utgaven av Primera, men det som er gjort er så virkningsfullt, så virkningsfullt...

Publisert

Den forrige utgaven av Nissan Primera var verken vakker, iøynefallende eller særpreget. Den var, trass i hyggelige kjøreegenskaper, gørr kjedelig og ikke så rent lite anonym.

En Primera man stopper opp vedI den konteksten blir etterfølgeren en designmessig særegenhet - selv om forandringene kun gjelder fronten og hekken på bilen.

Vi skal ikke kategorisk slå fast om den siste utgaven av Primera har blitt vakker eller ikke, men vi kan så definitivt slå fast at designet nok er det mest vellykkede som har fått lov til å bekle Primeras alt fra kjedelige mekanikk hittil.

Trinnløs variabelFor under karosseriplatene på vår Primera skjuler det seg en toliters firesylindret, rekkemotor med 140 hester og en trinnløs automatisk gearkasse - CVT - som Nissan har valgt å kalle Hypertronic M-6. Og det er akkurat betegnelsen M-6 som gjør at vi nærmest sprudler over av glede - for M betyr manuell og tallet seks står for antall gir du fritt kan leke deg med.

Når vi i tillegg vet at de forrige utgavene av Primera langt fra var tapt bak en vegg hva gjaldt kjøreegenskaper - kan vi raskt slå fast at Primera blir et annet ord for kjøreglede...

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer