TEST: Brabus G 700 Widestar

Norges råeste G-klasse!

Den er som et mobilt tordenvær.

Når Mercedes-AMG G 63 ikke er drøy nok, banker du på døra til Mercedesforedleren Brabus og bestiller det brutale kittet "Widestar" og trimmer bilen din. Vi har testet 700-kitet. Sjekk reaksjonen når vi gir full gass. Vis mer
Publisert

Mercedes Gelandewagen, som senere har byttet navn til G-klasse, har virkelig fått sin renessanse, da Mercedes puttet den 39 år gamle designen i kopimaskinen og skalerte den opp 10 prosent og slipte den i kantene.

De gamle entusiastene jublet og har fått følge av utrolig mange flere. Er det noe du vil bli sett i, så er det en sånn.

Mer av alt

Det er en voldsom forenkling av hva nye G-klasse er. Mercedes var tvunget til å gjøre noe med forrige G-klasse, og det som veltet lasset var fotgjengersikkerhet. Istedenfor å lappe på det gamle enda en gang, bygget de en helt ny i stedet, men i samme ånd.

Den fikk en mye stivere ramme, et skikkelig understell og et større karosseri der man slapp klaustrofobi, og som i tillegg har all moderne elektronikk innabords.

Nå er den blitt en langt bedre bil å kjøre, uten å gå på kompromiss med terrengegenskapene.

Og med skjermer og moderne design i innredningen, er den endelig så luksuriøs som den burde vært for lenge siden. For Gelandewagen fikk tilnavnet «Børstraktor» mens den fortsatt hadde daude motorer og faktisk minnet mer om en MB-Trac og Unimog, enn en luksusbil.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer