BMW Norge håper imidlertid at de kan overbevise BMW sentralt om at det er et stort behov for litt mindre avgiftstunge motorer i det norske markedet. Det vil i tilfelle bli snakk om en 316i, men det ligger litt frem i tid.
Ved introduksjonen til våren vil 330i og 320i være bensinalternativene, de vil relativt raskt få selskap av 325i. I første omgang er regjerende 320d alene på dieselsiden. Vi kommer tilbake til ytelser senere i artikkelen.
Ingen overraskelse
3-serie glapp ut av sekken litt tidligere enn BMW hadde planlagt. De som leser DinSide Motor jevnlig vil ha fått med seg at allerede i august dukket bilder fra en brosjyre opp. Det er nok grunnen til at BMW slipper offisielle bilder av 3-serie i dag, og ikke mot slutten av året som planlagt.
Vi skal i første omgang prøve bilen ved en lansering i slutten av januar, og introduksjonen ser ut til å bli til våren. Norge vil antakelig få biler samtidig med de andre europeiske landene.
To ratt
Bildene viste en bil som er litt mer forsiktig i uttrykket enn 5- og 7-serie, og det er behovet for store volumer for 3-serie som gjør at BMW ikke tør være like dristig med denne modellen. Trekkene fra storebrødrene er tydelige, særlig fra siden har den nye 3-serien BMW-særtrekk. En litt snillere og rundere front og hekk preger bilen, og spesielt fronten frir nok litt til de som trivdes godt med dagens bil.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger