Ny 3-serie offisiell

320i har ikke lenger en sekser, men en oppgradert variant av dagens 318i-motor. Likevel blir det mye effekt og volum som straffes i de norske prisene.

Publisert
Sist oppdatert

BMW Norge håper imidlertid at de kan overbevise BMW sentralt om at det er et stort behov for litt mindre avgiftstunge motorer i det norske markedet. Det vil i tilfelle bli snakk om en 316i, men det ligger litt frem i tid.

Ved introduksjonen til våren vil 330i og 320i være bensinalternativene, de vil relativt raskt få selskap av 325i. I første omgang er regjerende 320d alene på dieselsiden. Vi kommer tilbake til ytelser senere i artikkelen.

Ingen overraskelse

3-serie glapp ut av sekken litt tidligere enn BMW hadde planlagt. De som leser DinSide Motor jevnlig vil ha fått med seg at allerede i august dukket bilder fra en brosjyre opp. Det er nok grunnen til at BMW slipper offisielle bilder av 3-serie i dag, og ikke mot slutten av året som planlagt.

Vi skal i første omgang prøve bilen ved en lansering i slutten av januar, og introduksjonen ser ut til å bli til våren. Norge vil antakelig få biler samtidig med de andre europeiske landene.

To ratt

Bildene viste en bil som er litt mer forsiktig i uttrykket enn 5- og 7-serie, og det er behovet for store volumer for 3-serie som gjør at BMW ikke tør være like dristig med denne modellen. Trekkene fra storebrødrene er tydelige, særlig fra siden har den nye 3-serien BMW-særtrekk. En litt snillere og rundere front og hekk preger bilen, og spesielt fronten frir nok litt til de som trivdes godt med dagens bil.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.