De som følger med på DinSide har allerede lest mye om den nye BMW M5. Vi har levert et par omganger med spionbilder og de har i stor grad avslørt hvordan bilen skulle se ut.
Rå motor
Det er 20 år siden BMW M5 dukket opp for første gang og etablerte en ny klasse biler. Til nå har det vært produsert tre generasjoner M5, og over 35.000 biler har blitt bygget. BMW kaller utstillingsbilen for en konseptbil, men det er ingen stor hemmelighet at denne bilen kommer i produksjon og er i salg i løpet av året.
M5 kommer som vi har trodd lenge med en V10-motor. Det er fortsatt ikke sikkert hvor effekten endelig vil havne, men BMW sier at det bør være minst 500 hestekrefter og 500 newtonmeter. Motoren har ikke turbo eller kompressor, men skal til gjengjeld klare sensasjonelt høyt turtall i følge pressemeldingen. BMW har lært mye om motorteknologi etter sin satsning på Formel 1 og det er nok ikke tilfeldig at det er en V10-er under panseret på M5.
Syvtrinns kasse
BMW M5 skal klare 0 til 100 kilometer på under fem sekunder og 200 skal passeres på 13 sekunder. På vei mot bakdekk i dimensjonen 285/35-19 går effekten gjennom en helt ny syvtrinns SMG girkasse.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger