Neste generasjon X5 skal bli større, sterkere, mer komfortabel (heldigvis) og allsidig. Andre generasjon skal også bygges i USA og vil få internt kodenavn E70.
Mer spiselig
Denne generasjonen av X5 er designet av etterfølgeren til Chris Bangle, Adrian van Hooydonk, og vil ikke på langt nær bli så ekstrem i linjene som sin lillebror X3. Mange puster nok lettet ut nå, og bildene avslører også at under kamuflasjen at dette en mye mindre radikal bil enn X3. Innvendig er det forventet et interiør som ser kjent ut for de som har sett 5-serien fra innsiden. I utgangspunktet vil dette også være en femseter, men det er mulig det er plass til en tredje seterad også.
Teknisk
Under skallet vil den dele noen komponenter med X3. Blant annet vil firehjulsdriftsystemet xDrive, som også nylig har fått plass i dagens X5, blir med til den nye. Basismodeller vil nok få vanlig fjæring, men endelig får også X5 luftfjæring som tilgjengelig ekstrautstyr. Vi regner med at Active Steering (variablet styreutslag) som vi har testet på 5- og 6-serien også vil dukke opp på X5. Det er ikke noe som tyder på at reduksjonsgir, differensialsperrer og andre terrengvarer dukker opp i X5.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger