Mercedes M-klasse skulle nemlig kunne dekke nærmest ethvert behov BMW X5 kan dekke, og det finnes en hel masse andre off-roadere ute på markedet som kan gjøre samme jobben som X5. Men ingen med et BMW-merke på panseret og nyrene i grillen. Nå er den her, og selv om M-klasse ble sluppet før X5, vil nok mange få vansker når de skal velge mellom de to.
Elektronisk hjelp
For BMW X5 er slett ikke så plump og stygg som de første bildene kunne tyde på. Den er faktisk nettere i designet enn, tja, for eksempel Mercedes M-klasse. Med BMWs ASC+T elektroniske traksjonskontroll og siste versjon av DSC (DSC3) elektroniske stabilitetskontroll er det i alle fall duket for at BMW X5 skal ha samme type dynamiske kjøreegenskaper som vi kjenner fra BMW 3-, 5- og 7-serien.
Motorene i X5 vil i første rekke være seks og åttesylindrede bensinmotorer, men en 3-liters dieselmotor blir også å finne i bilen som deler noen av sine komponenter med neste generasjon Range Rover.
10 kollisjonsputer
Og sikkerhetsnivået skulle det ellers ikke være noe å utsette på. Skulle du ønske en god natts søvn kan du kræsje med bilen og inntil 10 kollisjonputer utløses. Synd for nattesøvnen at luften går såvidt fort ut av putene som den gjør.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger