Ny Celica introdusert

(DinSide – Roma) Vi har omtalt den nye Celica før, men nå har vi endelig fått sjansen til å sette oss bak rattet i bilen under den europeiske lanseringen av bilen i Italia.

Publisert

Det er med sportsbiler som med hippe utesteder – de er kjempepopulære i en nokså kort tid, så åpner en konkurrent et nytt sted tvers over gata – som selvfølgelig er hakket hippere. Og gjestene går dit.

Og akkurat nå er Celica den hippeste av sports-cuopéene i prisklassen under 300.000 kroner. Glem Hyundai Coupe (som koster 233.950 kroner), glem Ford Cougar (som for øvrig koster nærmere 350.000 kroner), glem Fiat Coupe (som dessverre aldri ble noen salgsbombe i Norge.

Det er Celica som gjelder, og vårt første lille stevnemøte med bilen ga så absolutt mersmak foran morgendagens lengre prøvekjøring.

Vi velger derfor å vente med å servere dere flere inntrykk av bilen før i morgen. I dag presenterer vi egne bilder av bilen fra Italia, samt en oversikt over priser, tekniske data og utstyrsnivå på den nye Celica.

Raske fakta

Den nye Celica er 9 cm kortere enn utgående modell, men har samme akselavstand. Dermed er den innvendige plassen i de to modellene omtrent den samme. I tabellen (Du finner en lenk under bildet til høyre) vil du kunne se en sammenligning av tekniske data på den nye og gamle modellen. I tillegg har vi laget en sammenligning av Celica mot Ford Cougar og Fiat Coupe.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer