Mercedes Vision CLS ble først vist på bilmessa i Frankfurt i 2003. Det ble en såpass god mottagelse at året etter var vi på testkjøring av den nye bilen.
Dagens CLS har med andre ord holdt det gående siden 2004, og dermed nærmer det seg et modellbytte. Dagens CLS er bygd på E-klasse, og det er ingen grunn til å tro at ikke den nye E-klasse blir basis for neste CLS.
Hvis vi ser på den nye E-klassen, har den også blitt skarpet opp i linjene. Den ser mer renskåret ut i designet. CLS er jo en bil som er kjent for sine runde former, men i fronten er det helt tydelig at det blir noe mer rette linjer. Vi skal ikke være for bastante siden dette er fabrikkerte bilder, men ofte pleier disse bildene å være ganske gode spådommer.
Motorer
Vi regner med at CLS, som i dag, vil få et motorprogram som vil starte litt oppe på stigen. I dag finnes ikke CLS med firesylindrete motorer, men innen denne bilen kommer på markedet har firerne blitt så rå at de også passer i en slik bil. Vi har for eksempel nylig kjørt 250 CDI som er utstyrt med en 2,2-liters dieselmotor med to turboladere. Denne yter 204 hestekrefter og 500 newtonmeter. Det er nok tilstrekkelig for en CLS. Ellers finnes det jo et hav av V6- og V8-motorer i Mercedes-hyllene som passer i CLS.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger