
Alfa 156 er et godt utgangspunkt for en coupé, størrelsen og kjøreegenskapene passer godt.
Større
Naturlig nok måtte bakdørene bort, og en litt lavere takprofil var nok også nødvendig. Forvandlingen øker lengden med fem centimeter, og bredden med en centimeter. På de første bildene ser den likevel mer kompakt ut enn Alfa 156. Hekken er høy, og bilens profil er aggressiv. Grillen ser betydelig mer skummel ut enn på 156.
140 til 250
Ikke overraskende dukker det opp en GTA-versjon med 3,2-liters V6 på 250 hestekrefter. Minste bensinmotor blir 1,8 T.Spark med 140 hestekrefter, samme antall hester som i dieselalternativet 1,9 JTD. Et tredje bensinalternativ er en 2-liters JTS-motor på 165 hestekrefter.
Både vår og sommer

Selv om bilen skal vises allerede neste uke i Genéve drøyer det litt før produksjonen er skikkelig i gang. Den norske importøren tror ikke det vil komme biler til Norge før til høsten.