Coupéen får de samme motorene som sitter i nye 3-serie sedan, med unntak av den nye 316 som kommer til neste år. Den nye 3-serie Coupé blir lansert i Norge i april 1999.
Svakere 318
Den nye coupeen kommer som 318, 320, 323 og 328. Det kommer altså ikke som 316, som finnes i dag. Dette kan komme av at motoren i den nye 318 ytelsesmessig blir en mellomting av hva som finnes i 316 og 318 Coupé i dag. Den 316 som står på forhandlerlista i dag yter 102 hestekrefter, og 318 yter 140 hester. Den nye 318 vil få en firesylindret motor med 1895 ccm slagvolum, og en ytelse på 118 hestekrefter.
3-serie Coupé regnes også som den mest sportslige av 3-seriens ulike karosserifasonger, og en 316 Coupé med knappe 100 hk ville slik sett kanskje ikke nå opp til det sportslige formatet man helst forbinder en BMW Coupé med.
Ingen endring
Ellers vil de andre modellene - 320, 323 og 328 - ha samme slagvolum, sylindertall og samme ytelser som de har i dag. Dette betyr at alle disse fremdeles er seks-sylindrete. 320 har en 6-sylindret motor med et slagvolum på 1991 ccm, og 150 hestekrefter. Motoren i 323 er en 2,5-liter og yter 170 hk. I 328 sitter en 2,8-liter med 193 hestekrefter under panseret.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger