E-Max er en elektrisk moped som i tillegg til være tilnærmet gratis å kjøre også gir deg gratis parkering på offentlige P-plasser og fri ferdsel gjennom bomringen.
Billig i drift
Den lille motoren yter 4 kw og selv om den ikke vil gjøre deg til kongen på motorveien kan du glede deg over at den nesten er gratis å lade opp. Kostnaden med elektrisk fremdrift anslås å utgjøre 15% av det det koster å kjøre en scooter med bensinmotor, noe som i følge importørens egne tall vil si cirka 5 øre per kilometer.
Vil du heller ha en kjapp EL-scooter? Les testen av Vectrix 250-scooter her!
Boost-funksjon
Motoren i E-Max er spesiallaget for scootere og er plassert inni aluminiumsfelgen på bakhjulet. På grunn av en enkel svingarmsløsning skal det likevel være en enkel sak å utføre vedlikehold og skifte dekk. Vi liker også at du får hydrauliske skivebremser både foran og bak.
E-Max har også en slags "Booster funksjon" som skal gi deg litt ekstra kraft i bratte bakker eller under akselerasjonen. Boosteren gir ekstra kraft i cirka et minutt, men kan selvfølgelig brukes ofte så ofte du vil, bare vær oppmerksom på at den trekker ekstra strøm.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger