Og bilen er ingen utstillings-/konseptbil. Xsara som flerbruksbil skal være tilgjengelig for publikum i løpet av 1999. Og vi venter i spenning. Renault Scenic startet trenden med de kompakte kombibilene, og Citroën Xsara Picasso er den neste franskmann på banen.
Og det er nettopp de franske bilprodusentene som pleier å lede an når det gjelder plassutnyttelse i denne klassen. Så selv om vi ikke har fått tilgang på tekniske data på Xsara Picasso tipper vi at bilen blir svært så rommelig og praktisk, og bildene som er offentliggjort tyder også på at bilen får en lang rekke praktiske stuerom og nyttige detalj-løsninger. Citroën opplyser imidlertid at bilen blir "kortere enn Xantia, men lengre enn Xsara stasjonsvogn" - hvilket tyder på en lengde rundt 440 cm.
Samtidig lover Citroën at deres nye HDI dieselmotor skal bli tilgjengelig til Picasso - motoren er nylig omtalt på DinSide, og du kan lese mer om motoren her.
Av smarte løsninger på Picasso nevner vi særlig:
* Gulvet er flatt, og gearet er montert på dashbordet slik at lastelengden blir så lang som mulig.* Du vil finne smarte lasterom overalt - også under gulvet.* På baksiden av forsetene er det montert "spisebord" - av samme type som du finner på fly.* Det er egne 12 Volts uttak for baksetepassasjerene, slik at ungene har strøm til Nintendoen på lengre turer...* Det elektriske anlegget består for en stor del av "Multiplex"-kabler - det blir færre kabler å holde rede på - og lavere vekt.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger