Ny King Cab-konkurrent fra Ford og Mazda

Dagens Ford Ranger og Mazda B2500 er kanskje de mest gammelmodige i den lille pickupklassen, men i løpet av året dukker etterfølgerne opp.

Publisert
Sist oppdatert

Hittil har det vært en 2,5-liter som leverer 109 hestekrefter og 266 Nm som har jobbet under panseret, i fremtiden er det en motor med tilsvarende slagvolum men betydelig mer krefter som skal gjøre jobben. Med 143 hestekrefter og 330 Nm blir nykomlingen den kraftigste i klassen.

Også 3-liter

Pickupene vil også kunne leveres en 3-liter som yter 156 hestekrefter og 380 Nm, men denne motoren er det mulig vi ikke ser i Norge. Begge motorene vil få en femtrinns manuell girkasse, og med tradisjonell reduksjonsgirkasse. I denne klassen er det ikke alt for mye spissteknologi, det viktigste er at det holder, og vi tipper at systemet for firehjulsdrift er ganske likt dagens modell.

B2500 blir BT-50

I forbindelse med den nye modellen skifter Mazda navn på sin pickup. BT-50 er det nye navnet, og etter hvert regner vi med at Mazda kommer med en forklaring på navnevalget.

Mazda og Ford har slitt med pickupsalget i Norge, og Mazda har i noen år også vært uten pickupen i prislistene. Klassen domineres av Nissan King Cab, men også Toyota Hilux og Mitsubishi L200 selger godt. Sistnevnte kommer i ny versjon denne våren og Hilux har akkurat vært gjennom et generasjonsskifte.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer