Den nyeste off-roaderen fra Toyota får flere nye tekniske løsninger, og kan levreres med en 4,7-liters V8 bensinmotor med 235 hk eller en 4,2-liters sekssylindret turbodiesel. Turbodieselen yter 205 hk, og har et dreiemoment på hele 450 Nm v/ 1.800 o/min. Du kan lese mer om bilens tekniske løsninger her.
Avgiftsbombe
Med såvidt stort slagvolum er det ingen tvil om at bilen ikke belønnes av det norske avgifts-systemet, den rimeligste utgaven av LC100 TD koster 1.030.000 kroner - det er ikke akkurat en folkelig bil Toyota presenterer på det norske marked.
Så heter da konkurrentene Range Rover HSE, Jeep Grand Cherokee Ltd. I tillegg konkurrerer LC100 med dyrere utgaver av Ford Explorer, Mitsubishi Pajero og Nissan Patrol.
Mer penger - større biler
Toyota Landcruiser 100 er nesten dobbelt så dyr som lillesøster Landcruiser 90 - som også kan leveres som varebil. Hvorvidt LC100 også kan leveres som varebil er ikke avgjort i skrivende stund, men LC100 er i alle fall levereringsklar i Norge. Toyota-importøren har tydeligvis tatt konsekvensen av at det norske folk har mer penger mellom hendene nå.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger