I følge vår spionkamerat, Automedia, er dette neste 911. Den vil mest sannsynlig få internnavnet 998. Dagens modell går under navnet 997 og før der het den 996. Før det var nummereringen litt mindre systematisk.
Denne bilen er ment å skulle erstatte dagens variant i 2011. Mange tror at dette er uttesting av ansiktsløftet 911 Turbo av dagens 911. Automedia mener at det er feil. Grunnen til det er at luftinntakene på bakskjermene er falske. De er dekket til av gjennomsiktige deksler. Det samme gjelder det store kladden som er satt på bak. Den skal lure oss til å tro at det er en turbobakende under, men det er det antagelig ikke. Dagens 911 har også sidespeilene festet over vinduskarmen. Denne bilen har speilene festet nede på døra.
Foreløpig ser det ut som at motorene blir omtrent de samme som nå. De er nylig betydelig oppdatert med mer effekt og lavere utslipp. Likevel skulle nok Porsche ønsket at de hadde hatt noe CO2-reduserende teknologi på 911.
I vår uttalte Leo Spiegel, ansvarlig for advanced powertrain development hos Porsche, til Automotive News at Porsche skal vurdere hybridløsning for 911. Se sak her.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger