En helt ny IS er på plass på bilutstillingen i Genevè, litt rundere og mer elegant. Ved siden av breddeøkningen er de ni centimeterne ekstra nye IS har strukket seg ganske moderat. De nye motoren har nok også vært med på å gi litt ekstra plass i kupeen.
Stor diesel og V6-bensin
BMW og Lexus har lignet mye ved å holde på rekkeseksere og bakhjulsdrift. Nå forlater Lexus rekkesekserne til fordel for en 2,5-liters V6 motor som yter 204 hestekrefter ved 6.400 o/min og 250 Nm ved 3.800 o/min. Denne motoren kan leveres i kombinasjon med en sekstrinns automatgirkasse som har hendler for manuelle skift på rattet. En sekstrinns manuell girkasse er også tilgjengelig.
Dieselmotorenn, den første i Lexus-historien, er en ny 2,2-liter som leverer 177 hestekrefter ved 3.600 o/min. Dreiemomentet er 400 Nm mellom 2.000 og 2.400 o/min. Denne motoren kommer også i to effektversjoner i Avensis. Velger du den spreke dieselmotoren må du også være sprek nok til å gire selv, sekstrinns manuell girkasse er eneste alternativ.
Godt utstyrt
For å konkurrere mot Audi A4, Mercedes-Benz C-klasse og BMW 3-serie er IS godt utstyrt allerede i utgangspunktet. 13 høytalere og et radio/cd-system med CD-vekseler og mulighet for mp3-avspilling står på standardutstyrslisten, og IS vil også kunne leveres med svingbare frontlys og konstantfartsholder med avstandsradar.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger