Renault Megane finnes i et uttall karosseriformer og fasonger. Alt fra familievennlige Scenic til en egotripp av en bil uten tak har fått klistret Megane-navnet på bakluka. I tillegg finnes Megane som sedan, kombi og Coupe.
Når de nye utgavene av Megane kommer til våre kyster i løpet av høsten, betyr det ikke bare at karosseriplatene har fått noen nye buer og at interiøret er drapert i mere stoff, da kommer bilen også som stasjonsvogn. DinSide Bil skrev om den bilen i februar, og du finner artikkelen her.
Med den nye stasjonsvogen blir Megane en av bilene i verden med flest karosserivariasjoner på samme plattform i alt 7 stykker! (Coupé, Cabriolet, 3-dørs kombikupe, 5-dørs kombikupe, sedan, stasjonsvogn og flerbruksbil).
Nye motorer
Det er likevel under panseret de viktigste forandringene har skjedd. Samtlige motorer er enten nye eller har blitt kraftig omarbeidet. Resulatet er lavere forbruk samtidig som ytelsen på motorene er noe høyere. Den minste motoren, med et slagvolum på 1,4 liter, har fortsatt 75 hestekrefter, men dreiemomentet har økt fra 107 Nm til 115 Nm.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger