Ny Norges-Accord

Over nyttår dukker nye Honda Accord opp i sedanversjon. Litt senere kommer versjonen som nordmenn er glad i; stasjonsvognen.

Publisert
Sist oppdatert

Det er lenge siden Honda kunne tilby stasjonsvogn i mellomklassen på det norske markedet, Honda Accord Aerodeck ble ikke et alt for vanlig syn på norske veier.

Kjempevolum

Opplevd størrelse, brukervennlighet og oppgitt litermål når det gjelder bagasjerom varierer. I Volkswagen Passat for eksempel er bagasjerommet oppgitt til 450 liter, Ford Mondeo har 540 liter. Nye Honda Accord stasjonsvogn skal ifølge pressemeldingen fra Honda svelge unna hele 576 liter. Det skulle holde for de fleste.

Strekker seg

I forhold til sedanen er akselavstanden økt med 5 centimeter, og totalengden med 8,5 centimeter. Et kompakt bakhjulsoppheng skal også ha æren av det enorme lastevolumet Accord kan tilby.

En annen detalj som skal gjøre Accord stasjonsvogn lettlastet, er at bakseteryggen og sitteputen felles ned i en operasjon som gir flatt gulv frem til forseteryggen.

To bensinmotorer

En 2-liter på 155 hestekrefter og en 2,4-liter på 190 hestekrefter er det som står på motorprogrammet i første omgang. Den kraftigst motoriserte utgaven får elektronisk stabilitetsprogram som standard. Den minste motoren får en femtrinns girkasse, 190-hesteren får sekstrinns som standard.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer