Selv med et ufortjent frynsete kvalitets-rykte, har Peugeot 406 greid å bli den femte mest solgte bilmodellen i mellomklassen i Norge -- etter VW Passat, Toyota Avensis, Opel Vectra og Ford Mondeo. Og de tørre fakta om pris og utstyr forteller nokså klart at nye 406 reellt sett ikke har gått opp i pris.
De første kjøreinntrykkene fra fransk/sveitsiske fjellveier tyder heller ikke på at bilen oppfører seg dårligere på veien, snarere tvert imot. Og sammen med franske kollega Citroën Xantia skiller Peugeot 406 seg klart ut som de mest komfortable alternativene i mellomklassen.
Med nye øyne
Sett forfra, bør du være Peugeot-kjenner for å oppdage endringene med den nye modellen. Mest iøyenfallende er de nye frontlyktene med glatte glass. Ser du nærmere etter, finner du en kromlist på fremre støtfanger og et noe høyere panser enn på forgjengeren.
En pyntelist i krom finnes også på bagasjeromslokket, som ellers har blitt litt rundere i kanten enn tidligere. Mest iøyenfallende er igjen lyktene, her har franskmennene delt baklykten i to, slik at bremselys/baklys og retningslys fremstår som to separate glass.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger