I slutten av august testet vi den nye 911 Carrera S. Det ble en kjøretur vi fortsatt husker godt, og nå kommer også kabrioletvarianten. Den blir utstyrt med akkurat de samme motorene som kupéen, og vekten vil ikke øke med mer enn 85 kilo i forhold til kupéversjonen.
Motor og ytelser
Kabrioletkundene kan i første omgang velge de samme motorene som er tilgjengelig i ny 911 til nå. Carrera blir utstyrt med en 3,6-liters motor med 325 hestekrefter og Carrera S blir utstyrt med en 3,8-liters motor med 355 hestekrefter. Den slappeste bruker 5,2 sekunder fra 0 til 100 og den sterkeste bruker 4,9. Toppfarten på bilene er den samme som på kupéene. Carrera klarer 285 kilometer i timen på topp og Carrera S ligger på 293.
Takfunksjon
Taket åpner og lukker seg på 20 sekunder. Det er i utgangspunktet ikke så imponerende, men det at du kan betjene taket i opp til 50 kilometer i timen er både praktisk og brukervennlig. Det er ikke noe lokk som dekker over kalesjen når den er nede, men midtfeltet på taket danner ett deksel selv.
Bilen vil være på plass i Norge fra 2. april.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger