Et snaut år har gått siden Nissan introduserte en oppgradert versjon av sin Primera, men stasjonsvognsutgaven har latt vente på seg. Forskjellene til de øvrige modellene i Primera-serien er minimale, både motorer og hjuloppheng er hentet rett fra sedanutgaven. Utstyrsnivåene er også identiske, men noen GT-utgave vil ikke komme.
Mindre
Det mest oppsiktsvekkende med Primera stasjonsvogn er likevel at bagasjeplassen, sammenliknet med sedanen, har blitt mindre. For mens sedanen får med seg 490 liter, har stasjonsvognen en kapasitet på 430 liter. Det er merkelig nok en forskjell på 60 liter i stasjonsvognens disfavør, eller omtrent det samme som hva en fjellsekk rommer.
Slår du derimot ned setene, er stasjonsvognsutgaven uslåelig, da svelger den 1.650 liter. En praktisk detalj er at du kan snu gulvet i bagasjerommet. Gjør du det, forandrer du et ellers flatt gulv til et oppbevaringsrom. I dette rommet finner du ikke tepper eller andre fancy stoffer. Her er det kun hardplast. Lett å vaske og derfor perfekt til skitne gummistøvler eller fiskeutstyret.
Samme motorer
Primera stasjonsvogn leveres med tre motoralternativer. Den minste bensinmotoren er på 1,6 liter og 100 hester, mens den største yter 130 hestekrefter fra 2 liters slagvolum. Dieselmotoren, som får pustehjelp fra en turbo, yter 90 hestekrefter fra to liter.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger