ROMA (DinSide Motor): Laguna II ble lansert i 2001 og en oppfrisket Laguna ble vist tidligere i vinter. Du har allerede sett en rekke bilder av bilen her på DinSide. Forandringene består stort sett av kosmetisk ting, men den har også fått oppgradert understell og et litt annet motorutvalg. De fleste ser nok at fronten har fått seg en solid oppfriskning. Panser, lykter grill og luftinntak er forandret. Interiør og dashbord er også fikset opp. Baken på stasjonsvognen er lik som på nåværende modell, mens kombikupéen har fått nye baklys. Renault Laguna var også den første bilen som fikk fem stjerner i Euro Ncap krasjtest.
Stort motorutvalg
Renault Laguna kommer i utgangspunktet med et kjempestort motorutvalg, men kun 5 kommer til Norge. Motorprogrammet vil bestå av 3 bensinmotorer og 2 dieselmotorer. Den minste bensinmotoren er en 1,6-liter med 115 hestekrefter. Neste bensinalternativ er en 2-liter med 135 hestekrefter. Sikter du mot enda større motorer blir du også begunstiget med turbo og et solid hopp i dreiemoment. En 2-liters motor 205 hestekrefter og 300 newtonmeter er helt nytt på Laguna. I Norge vil man også få to dieselmotorer. Det er en 1,9-liters motor med 95 hestekrefter og en 2,2-liter med 150 hestekrefter og 320 newtonmeter.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger