Endringene under karosseriplatene er alltid mindre interessante enn de designmessige endringene - det er tross alt dem man først får øye på. Og Hyundai har lagt seg i selen for å få oss til å like den nye Sonataen.
Bakfra minner den ikke så rent lite om Nissan Maxima, men de koreanske designerne har lyktes rimelig godt med å gi bilen en egen identitet - uten at det sklir helt over i linjer a la Ford Scorpio. Ikke for det - vi har sett biler med mer sjel enn dette.
Forfra er det litt mer haltende. De store hovedlyktene stjeler litt for mye oppmerksomhet fra grillen og gir den nye Sonataen et padde-aktig inntrykk. Vi håper og tror at inntrykket bedrer seg når vi ser bilen i virkeligheten.
En front dominert av lykter er tydeligvis siste trend fra Korea akkurat nå. Så sent som i dag fikk denne redaksjons medlemmer se den nye Daihatsu Sirion med norske skilter - bilen er penere enn den har gitt inntrykk av på bilder.
Her er endringene på Sonata i stikkordsform, vil du lese mer om dem kan du klikke her:- Nytt eksteriør- Ny 2,5-liters V-6 motor- Forbedret 2,0-liters 16V motor- lavere drivstoff-forbruk- Nye manuelle og automatiske gearkasser- Nytt hjuloppheng foran og bak- Større kupé- Elektronisk antispinn-kontroll (kun på 2.5 V-6)- Skivebremser på alle fire hjul- Mer utstyr
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger