Den Subaru Forester vi kjenner i dag er resultatet av gradvise endringer de siste syv årene. Utviklingen går sin gang, og den kommer nok engang i ny utførelse. Og i STI-versjon.
Evolusjon i takt med markedet
Heller ikke den nye versjonen som kommer over sommeren er i bunn og grunn noen ny bil - men kundene ønsker kanskje ikke for radikale endringer i et produkt som henvender seg til en ganske spesifikk kundegruppe. Den fremtidige Foresteren har vært tilgjengelig for japanske kunder siden 27. januar i år, og ble kort tid etter introdusert for det nord-amerikanske publikum. Vi skal komme tilbake til de - relativt moderate - endringene på den nye modellen i forhold til nåværende.
Mer dynamisk image
Subaru er et noe nisjepreget bilmerke som for tiden seiler i medvind. Godt kvalitetsinntrykk, boksermotorer (med horisontalt motliggende sylindre) og firehjulstrekk er en del av oppskriften. Suksessen innen motorsport, med Petter Solberg og kompani, er en annen. Det er derfor naturlig at STI-gruppen, som jobber med de heftigste versjonene hos Subaru, for lov til også å ta seg av Forester, bilen som ligger et sted mellom en klassisk stasjonsvogn og en SUV. Forester har etterhvert pådratt seg et klart mer dynamisk image. En 210-hesters variant av nåværende modell er tilgjengelig i en del markeder. Selv om Impreza er den sportslige fanebæreren har Forester gode forutsetninger for å følge med toget.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger