Ny Subaru Outback testkjørt

Subaru lanserer i disse dager en helt ny Legacy og Outback.

Ny Subaru Outback testkjørt
Publisert
Sist oppdatert

Vi begynner med Outback siden den er antatt å selge best. Vi har kjørt en modellen med toliters dieselmotor og utstyrsnivået som heter Premium.

Det finnes også en versjon som heter Classic som har mindre utstyr og som koster 444.900 kroner. Prisforskjellen på 45.000 kroner fra denne og opp til testbilen består av McIntosh stereoanlegg med masse høyttalere, navigasjon, ryggekamera, skinnseter, elektrisk soltak, elektrisk justerbare seter med minne og nøkkelfritt låssystem med startknapp.

Utover dette finner vi kun metallic lakk som koster 4.950 kroner i tillegg uansett versjon.

Samme motor

Både Legacy og Outback kom endelig med dieselmotor i forrige versjon. Det måtte bli en bokser, og Subaru har laget en bra motor. Når vi kjørte denne bilen i forrige versjon opplevde vi at det var lett å kvele motoren. Nå er dette løst med at Legacy og Outback, i likhet med Forester, også har fått sekstrinns girkasse. Det var en forbedring for landeveiskjøringen sin del også.

Motoren er en toliter med 150 hestekrefter og 350 newtonmeter fra 1.800 til 2.400 omdreininger. Det finnes ingen andre effektvarianter av dieselmotoren per i dag. Ytelsene er greie og 0 til 100 går unna på 9,7 sekunder. Under 10 sekunder er greit for en familiebil. Du har ikke så mye ekstra, men omtrent det du trenger.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer