911 Targa er en spesialversjon av vanlige Carrera. Men i stedet for et ordinært ståltak, har den et tak som er laget av hovedsakelig glass. Drøyt 1,5 kvadratmeter stor er glassflaten de reisende kan se opp gjennom. Av disse kan like under en halv kvadratmeter åpnes. I tillegg er det gjort små designendringer på avrundningen av vinduslinjen i bakkant. Targa har en skarp vinkel mens vanlige Carrera er mer buet.
Design
Også bakfra ser man forskjellen ved at det store glasstaket strekker seg helt fra takbjelken foran og ned mot motorluken der bak. I tillegg går det en slags refleksstripe mellom de to baklyktene, ettersom Targa er firehjulsdrevet. Det samme designtrekket finner vi på de vanlige firehjulsdrevne Carreraene.
Ny firehjulsdrift
Apropos firehjulsdrift, systemet man benytter er nå helt nytt. Den gammeldagse og ikke særlig effektive viskositetskoblingen er byttet ut i en elektronisk styrt flerplatekløtsj som kan fordele kreftene hensiktsmessig mellom bakhjulene og fremhjulene. Noen flere detaljer om dette systemet oppgir dessverre Porsche ikke. I tillegg til firehjulsdrift sitter det også en mekanisk differensialbrems mellom bakhjulene.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger