Volkswagen-konsernet har ikke bare greid seg bra gjennom krisen, det har til og med styrket sin posisjon blant de store i verdens bilindustri.
I kulissene, internt i selskapet, har det rast en kamp mellom titaner mot et bakteppe av familiefeide (For å forenkle: Wiedeking mot Piëch), og klanen (Piëch & Co), som har gått av med seieren kan nå konsentrere seg om å forsterke den allerede gode stillingen som er oppnådd - delvis godt hjulpet av svakheten til en del konkurrenter.
Verdensnyhet
Avdukingen av en helt ny modell på første pressedag på bilutstillingen i Detroit illustrerer denne situasjonen bra. Bilen skal projisere inn i fremtiden de verdier VW idag ønsker å stå som globale bærere av: Dynamisme, seriøsitet og miljøbevissthet. Og det er da også tydelig når man betrakter den nye modellen, at designteamet ikke er blitt gitt frie tøyler.
Da har de nylig kunnet boltre seg i større grad med de to "miljøriktige" konseptene som nylig er blitt vist, L1 i Frankfurt og Up! Lite i Los Angeles. e-Up, som ble vist i Genève, var mer tradisjonstro.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger