I henholdsvis månedsskiftet august/september kan du få muligheten til å sette deg inn HR-V-en som vi allerede har testet.
Den er tilgjengelig i flere versjoner, og som bruker kan du velge mellom bensin og diesel, men ingen av modellene har firehjulsdrift.
Velg dieselen!
Den norske importøren regner med å selge omtrent like mange av bensin- og dieselutgaven. På veien er det likevel ingen tvil om hvilken som gjør det best.

Dieselmotoren (120 hestekrefter), har et dreiemoment som er nesten dobbelt så høyt som bensinutgaven (130 hestekrefter), og du må veldig langt opp i turtallsregisteret for å finne tilsvarende krefter med bensinmotoren under panseret.
Automatgir er tilgjengelig, i form av en trinnløs sådan (CVT) på bensinversjonene med utstyrsgrad Elegance og Executive.
Honda har her snekret sammen en pakke de kaller ADAS med frontkollisjonsvarsler, filvarsling, trafikkskiltgjenkjenning, automatisert dimming av fjernlys, og blindsonevarsler. Da HR-V automatisk ville blitt trukket en stjerne i kollisjonstestene, noe Honda naturligvis vil unngå.
Det skal likevel legges til at bensinmotoren er en fin liten sak, og er helt nyutviklet, men vi har kjørt 3-sylindrede 1,2-litere som har gjort like mye ut av seg som denne.
HR-V kommer i utgangspunktet i tre alternative utstyrsversjoner, men Honda tror ikke engang selv at mange vil velge innstegsmodellen Comfort. De fleste kommer til å krabbe opp på Elegance, aller helst Executive.
Hovedgrunnen er at bilene da er utstyrt med sikkerhetspakken ADAS, som er standard på disse to utstyrsversjonene.
Les også: Nye Audi R8 er noe av det mest imponerende vi har kjørt!