Nye motorer

Nye Passat er oppgradert med fem nye motorer: Tre bensin- og to dieselmotorer.

Publisert

Bensinmotorene tilfredsstiller Euro 4 kravene, mens dieselmotorene kun tilfredsstiller Euro 3. Alle kan imidlertid skryte av et lavere forbruk enn de gamle motorene med tilsvarende volum.

To 1,9-liters TDI-er

Dieselalternativene er begge 1,9-liters TDI-er. Forgjengeren kunne yte 90 hestekrefter, mens den minste nå har 101 hestekrefter. Den nye har også mer dreiemoment å skryte av: fra 210 Newtonmeter i forgjengeren har den minste TDi-motoren nå 250 Nm, allerede ved 1.900 omdreninger i minuttet.

TDI med 310 Nm

Den største TDI-en har 130 hestekrefter å trekke med. Dreiemomentet på denne er 310 Nm – også her ved 1.900 omdreininger i minuttet. Denne motoren erstatter den gamle 1,9-liters TDI-en med 115 hestekrefter. Forbruket hos denne motoren skal ligge på 0,56 liter per mil for en sedan, og 0,57 liter per mil for en stasjonsvogn.

Grunnmotorisering

Minstemann på bensinsiden er også blitt oppgradert. 1,6-literen som tidligere ytet 100 hestekrefter, yter i den nye Passaten 102 hestekrefter. Dreiemomentet er også her bedre: Fra 140 Nm er det økt til 148 Nm, ved 3.800 omdreininger i minuttet. På tross av dette, har ikke bilen blitt raskere: Akselerasjonen fra 0-100 kilometer i timen er økt fra 12,5 sekunder til 12,7 sekunder.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer