Det spanske bilmerket Seat har ikke fått det helt til etter at de ble relansert i Norge i 2017. Siden de var ute av det norske markedet, ble det rullet ut testprosjekt for å selge biler på en ny måte for Volkswagen-gruppen: Via nettet.
Erfaringene som blir gjort i Norge, avgjør hvordan man gjør det i resten av verden.
Vi kan så langt konkludere med at Tesla har hatt langt større suksess med få fysiske salgssteder og utbredt netthandel enn hva Seat har, men det skyldes selvfølgelig i stor grad at Tesla har hatt produkter folk har ivret etter å få.
Nytt merke
Cupra, som tidligere var en del av Seat-merkevaren, står nå på egne ben. Med den nye administrerende direktøren, Wayne Griffiths i spissen, åpnet de nylig et nytt og hypermoderne hovedkvarter kun et steinkast unna Seats hovedkvarter i Martorell.
Foreløpig baseres Cupra-modellene seg på ordinære Seat-modeller, men de får helt egen logo, nok designelementer til å gjøre dem langt mer attraktive, og modellene med hybrid- og bensindrevet drivlinje får utelukkende spreke motoralternativer.
Foreløpig finnes SUV-en Cupra Ateca med 300 hester og Cupra Leon med den velkjente hybridteknologien man finner i Audi, Skoda og VW.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger